en bekännelse och ett löfte

innan jag börjar grina.. igen så ska jag väl ta att bekänna en grej först.
jag är sämst. och helt jävla körd i huvet
frid och fröjd imorse, påväg till skolan från ljusdal med karln i passagerarsätet.
solen i ögonen och vinden i mitt hår, nä inte riktigt så men solen i ögonen iallafall. fan vad bländande den var
så poff! stog farbror blå mitt i vägen och där kör jag.. för fort.
Körkortet fick jag behålla som tur var, men böter ska jag minsann betala.
det kan jag väl ha det. för är man så jävla korkad och kör fortare än lagligt så får man skylla sig själv
tvåtusenfyrahundra kronor ska jag försöka fiska fram på en månad. ja hejdu.
Extrajobb? ingen?.. nä okej .
just nu gör jag allt för en slant. nästan iallafall.
tvätta bilen? byta däck har du väl redan gjort för annars blir det böter för det också min vän.
städa, you name it!

jag ska alltså inte till något turkland utan får stanna hemma.
men italien och solarium får jag leva med. ehe.. (linnéa påpekar hånskrattande, hur fan jag ska ha råd med solarium?) jag får jobba häcken av mig helt enkelt.

funderar på om jag skulle följa med robban och ljusdalsgrabbarna till ramund i helgen istället
ommm, jag får bo gratis? någon som har ett tält utlånes?

ett löfte hade jag ju lovat också.
från och med denna dag frammöver lovar jag, micaela christina iwarsson att härmed hålla mig till ahstighetsbegränsningen punkt.
(påminn mig!)

/m

Kommentarer
Postat av: Sigrid L / bibblan

Hej Micaela. Det är inte utan att jag tycker synd om dig. Vissa läxor är surare än andra. Jag, som inte kör bil, tänker att det är ett sätt att bli vuxen. Lätt för mig att säga. Åker ju buss varje dag.

Annars ville jag tala om att du skriver bra! Har läst lite grann av det du skrivit och det är riktigt bra! Skriv på!!

Hoppas det ordnar sig med jobb

2010-04-26 @ 12:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0