02 mina föräldrar


Min pappa heter Tommy. Han jobbar som snickare på företaget Pentab, jag har aldrig träffat en människa som älskar sitt arbete mer än vad han gör. Han är en riktig alltiallo kille som verkligen kan allt. om jag undrar något så vet jag direkt vem jag ska fråga för att han har svaret.
min pappa har alltid många bollar i luften och har alltid ett nytt projekt här hemma, allt behövs byggas om.
När han inte står med hammaren i handen så sitter han i bastun och tittar på fotboll eller hockey, eller båda på samma gång.
pappa är en sån person som kan prata med vem som hellst om vad som hellst, och är inte blyg att säga vad han tycker. han är också en riktig skojjare min far, och är ganska svår att ta seriöst, för något skämt lyckas alltid smyga sig in i en diskussion.


Min mamma heter Britt-Marie, men kallas för Bittan. hon jobbar på hudiksvalls bibliotek.
Jag och min mamma är otroligt lika varandra, inte bara till utseendet utan också till sättet, mamma är också blyg mot folk hon inte känner så bra, precis om mig. inte alls som pappa och syrran dom är väldigt framåt.
min mamma är väldigt mån om andra, och är en väldigt omtänksam person.

jag har alltså världens grymmaste föräldrar gott folk!

/m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0