det går inte att väcka den björn som sover

har precis skjutsat syster till jättendal för att hämta en bil
hennes så kallade pärla går inte mycket framåt just nu, så hon lånade en annan
bilen som hon skulle ha stod hos ett härrskap som inte hade låst dörrarna på huset, men kom igen det behöver man väl inte i jättendal ändå?
så hon stövlade in och ropade för full hals. inget svar
så hon gick tillbaka till mig i bilen och gnällde, så tyckte jag att jag såg någon gå där inne 
så hon sprang tillbaka med höga knän, åter igen inget svar
så nästa vända följde jag med och vi stog och skrek i hallen bådatvå. inget svar
tvn var på men utan ljud i vardagsrummet så jag tänkte jag att man kanske skulle kika in
och sedärja, där ligger karln i huset nerbäddad och vaknar när jag kikar in genom dörröppningen
han kunde då sova genom det mesta han!
somsagt, det går inte väcka den björn som sover.

(för att tillägga så känner vi såklart de som bor i huset, man stövlar ju inte bara in sådär. he he)

nu är det snart dags att sova tror jag om jag ska orka med busfröt nelly imorgon.
leka som små barn ska vi göra

over and out!
/m

Kommentarer
Postat av: tove

det gör du rätt i! det är kul att läsa :)

2010-12-15 @ 22:54:02
URL: http://tovelitove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0