Det finns ting som är oändliga: universum och männsklig dumhet, och när det gäller universum så är jag ändå inte helt säker.

har insett vilket klyftigt litet barn jag var när jag var liten, okej yngre
kan inte påstå att jag blivit så mycket större direkt

Eftersom jag hade det väldigt jobbigt att kliva upp på morgonen
ursäkta jag rättar mig själv, eftersom jag har väldigt jobbigt att kliva upp på morgonen
så tänkte jag med min geniala hjärna att om jag struntade i att kissa på kvällen och
alltså gå och lägga mig kissnödig så skulle jag vakna på morgonen av att jag måsta kliva
upp ur sängen och gå på toaletten, och voilá! en vaken tjej uppe på benen!
så enkelt var det ju faktiskt inte, utan grejen var ju att jag kunde ju faktiskt inte somna
på kvällarna eftersom jag var så pass kissnödig.
Därav ingen vaken tjej uppe på benen på morgonkvisten.

Jag trodde även, det här är min favorit, att om man hade en kartbok och pekade på en stad i boken
skulle mitt finger synas i himelen på just den staden mitt finger pekade i kartboken
jag provade ju alltså detta på min egna lilla stad, hudiksvall
men inget finger, var väldigt besviken ett tag och funderade på varför jag inte såg något finger i himlen
men då var min briljanta lösning att jag förmodligen inte prickade rätt ställe på kartboken
det var förmodligen något åt vänster brevid pricken hudiksvall jag egentligen skulle ha mitt finger

nog för att jag inte är någon enstein nu heller men så illa är det väl endå inte nu längre
eller?


det här är alltså mina kinder och jag som försöker blåsa ut ett plastljus på en plastjulgran

/m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0