Vem fan är Lasse Arnell?! säger jag

Hästfolket jublar, äntligen det som ingen sportchef trodde var möjligt, Rolf-Göran Bengtsson tagit hem jerringpriset!
Efter att ha sopat mattan med hockeyn, skidåkarna och alla andra megastjärnor inom andra sporter tar han hem Jerringpriset med hela 44% som även är en rekordprocent! You go RGB!
Men glädjen blev kortvarig efter alla sågningar "ridning är ingen sport" & "hästen borde få priset"
och hela hästvärlden står ursinniga. Även jag, som länge vänt andra axeln till när de kommentarerna kommer på tal. Men nu sätter jag ner foten.
Hade jag, som ändå har ridit i hela mitt liv och bemästrar konsten ganska bra (om man får uttrycka sig så) suttit upp på RGB's häst Ninja och försökt mig på att hoppa ett hinder på 70cm, hade han nog inte rört sig ur fläcken.
Såklart gör hästen mycket jobb, men har inte någon utan sån stor kunnighet som Roffe suttit på hade det inte blivit många priser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0