Never let the fear of striking out, keep you from playing the game

när är det man blir man vuxen egentligen?
vissa säger nu när man har tagit studenten, fast.. jag bor hemma, lever på mamma och pappas pengar och är helt arbetslös. så jag skulle nog tvivla på att jag är vuxen än.
andra säger att när man bor i en lägenhet som man betalar själv, hyran och alla räkningar. man jobbar heltid och hinner inte med ett dyft. ja, kanske att jag skulle kunna kalla mig vuxen då.
nu sitter jag här en onsdag mitt på dagen utan något jobb att dra till eller nyss kommit hem från.
att ta studenten är som att gå på plankan, med alla lärare man haft genom åren i skolan står vid andra änden och ger mig en stor spark i baken samtidigt som de hånskrattande skriker "Hoppa då snorunge, nu får du klara dig själv!" Ja tac för det tänker man och längtar tills skolan är över, nä herregud. jag vill ha mitt studebidrag varje månad och ingen bil vill jag ha heller. den kostar mig massa pengar, fast jo det vill jag. men hellst av allt vill jag ha en bil någon fyller på min bensin utan att jag behöver betala en krona. går det att fixa?

iallafall, jag är inte vuxen
jag har inga pengar
men jag är lycklig endå



/m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0