skönahelena

har för mig att det är från en låt föresten, sköna helena.
det måste vara någonting någon har sagt iallafall, det ringer bra och passar lilla bus som handen i handsken!

Herja är nu exakt 3månader och lite drygt 2veckor
Hon kommer från Murbergets kennel i Österfärnebo, med Annette och Tord Andersson som uppfödare
Skulle aldrig ha valt att ta en valp från någon annan uppfödare, dom är superbra att ha att göra med och hjälper till med alla funderingar jag har!

herja är en tjej med mycket bus i sig, hon kan vara en riktig kaxpära och hon låter som en hel flock med vargar, iallafall när hon leker!
någonting hon fått av hennes mormor Rut skulle jag tro.

Hon följer med mig överallt och det fungerar jättebra.
Ensamhetsträningen är pågång, men än så länge har hon bara varit ensam då jag varit i tvättstugan ungefär, mest för att hon nästan aldrig behöver vara ensam, när jag jobbar är hon hemma hos mamma och pappa för att de är lediga eftersom jag jobbar kvällar. även där fungerar det jättebra. Hon tycker det är bra orättvist att hon inte får vara inne i vardagsrummet hemma hos dom bara, det finns ju jättemycket plats kvar i soffan, det har hon minsann koll på!

Nu längar vi efter varmare dagar så vi kan börja vara ute mera!
Och tills hon ska få träffa moster Tora (Murbergets Astrid), uppfostra lilla grynet lite. storebror eddie har inte sån bra koll på uppfostranbiten än, han tycker mest det bara är kul att leka med lilla gula!
Ska bli spännande att se hur hon beter sig mot Tora, eftersom om vi möter någon hund ute på prommis blir hon jätteblyg.


15 veckor - 10,1kg


Herjas mamma Vilda - Murbergets Andrea


Herjas pappa Sigge - Swedbox O'boy

(bilder på pappsen och mammsen lånade jag från respektives hemsidor)

nu är det soffmys med den lilla igen

Kommentarer
Postat av: eva

Hej!

Hittade hit från Murbergets...Jag har Herjas brorsa här bredvid mig :) Hans :) De är otroligt lika!!! Jag kikar nog in här ibland och säger hej :)

Min blogg är inte så mkt en hundblogg, men vem vet...det kanske kommer att bli :)

Hejhej//Eva

2012-01-10 @ 22:05:40
URL: http://frokenblundslardank.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0